Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/travel-clipart-beach-trip.png/$file/travel-clipart-beach-trip.png

Sent ute for reiseforsikringstilbudet?

21.04.2017

Har du glemt fristen for å motta den rabatterte reiseforsikringen som medlemmene i Norsk Sjømannsforbund får gjennom Sparebank1?

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Penger1.jpg/$file/Penger1.jpg

Nye skatteregler på småutgifter for sjøfolk

04.04.2017

De nye reglene innebærer at det ikke lenger er noen fast sats, men man må kunne dokumentere de ekstra utgiftene man har.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/paragraf-pa-bolge-transperent.png/$file/paragraf-pa-bolge-transperent.png

Sjøfolk bosatt i utlandet vil i år få tilsendt norsk forhåndsutfylt skattemelding for første gang

31.03.2017

Regelen om selvangivelsesfritak for sjøfolk bosatt i utlandet er nå opphevet med virkning fra 2017. Foreligger det skatteplikt etter norsk skattelov for inntekt opptjent i 2016, plikter utenlandske sjøfolk å levere norsk skattemelding innen 30. april 2017. Det fritar ikke fra leveringsplikt at det foreligger unntak fra norsk skatteplikt etter en skatteavtale som Norge har inngått med sjømannens bostedsland.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/ntf-logo-if.png/$file/ntf-logo-if.png

Nordisk Transportarbeiderføderasjon ber regjeringen trekke NIS-forslag

24.03.2017

Den norske regjeringen blir advart av nordiske transportarbeidere mot en nordisk dominoeffekten av liberalisering av reglene for utenriksferjer i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS).