Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/dommerklubbe.jpg/$file/dommerklubbe.jpg

Avgjørelse i kostpengesaken

28.04.2016

I midten av mars i år behandlet Arbeidsretten en tvist mellom LO/Norsk Sjømannsforbund og NHO/NHO Sjøfart om forståelsen av tariffavtalens bestemmelser om kostpenger på passasjerskip i ferge- og lokalfart. NHO har i går fått medhold i Arbeidsretten.

Skummende hav

Oslo eller Hareid – Ålesund eller Askøy. Støtten er den samme

27.04.2016

De siste dagene har sjømannsorganisasjonene hatt nye kommunemøter. Over alt får organisasjonene støtte til kravet om å utrede muligheten for å innføre norske lønns- og arbeidsvilkår.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/nhosjofart-nsf.png/$file/nhosjofart-nsf.png

Uravstemning innenriks 2016

26.04.2016

Medlemmene dekket av innenriksoverenskomstene mellom Norsk Sjømannsforbund og NHO Sjøfart kan avgi stemme med frist 12. mai kl 12.00. Innenriksoverenskomstene er 101 Ferje- og lokalfart, 102 Passasjerskip i kystfart, 103 Bukseringsoverenskomsten, 104 Redninsselskapet, 105 Lasteskip i kystfart og 141 Skoleskipene Sjøkurs og Gann.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/201604-ordforermote-haugesund-karmoy-bomlo-alle.jpg/$file/201604-ordforermote-haugesund-karmoy-bomlo-alle.jpg

Unison støtte fra tre store sjøfartskommuner

25.04.2016

– Vi støtter fullt ut sjømannsorganisasjonenes krav at det må utredes hvordan man kan sikre norske lønns- og arbeidsvilkår for alle som jobber på sokkelen og i norske farvann.