Norsk Sjømannsforbund

Til landsmøtedelegatene:
Innkalling til Norsk Sjømannsforbunds 27. ordinære Landsmøte, 22.–25. september 2014

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/symbol_149x149.jpg/$file/symbol_149x149.jpg29.07.2014 – Det bes om at de valgte delegatene til landsmøtet, som skal avholdes på Clarion Hotel & Congress i Trondheim i dagene 22.–25. september snarest registrerer seg. Innkalling til Norsk Sjømannsforbunds landsmøte, 22.–25. sept. 2014

Hever ISPS-sikkerhet til nivå 2

24.07.2014 – Kystverket hever det maritime sikringsnivået til nivå 2 med umiddelbar virkning for alle norske havneanlegg som omfattes av den internasjonale ISPS-koden. Hever ISPS-sikkerhet til nivå 2

Avvikling av visumkrav for australsk sokkel fordømmes

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/paddy_crumlin_2010_149x149.jpg/$file/paddy_crumlin_2010_149x149.jpg24.07.2014 – Lederen av offshore-gruppen i den Internasjonale Transportarbeiderføderasjonen (ITF) fordømmer den australske regjeringens arbeid med å avvikle krav om visum for sjøfolk som skal arbeide på australsk sokkel. Avvikling av visumkrav for australsk sokkel fordømmes

Uendret sikkerhetsnivå i norsk skipsfart

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/sjofartsdirektoratet_149x149.jpg/$file/sjofartsdirektoratet_149x149.jpg24.07.2014 – PSTs advarsel om terrorfare har ikke medført endringer for norsk skipsfart. Sjøfartsdirektoretet holder sikringsnivået for norske skip foreløpig uendret. Uendret sikkerhetsnivå i norsk skipsfart

Dagsorden for landsmøtet 2014

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/symbol_149x149.jpg/$file/symbol_149x149.jpg15.07.2014 – Dagsorden for Norsk Sjømannsforbunds 27. ordinære landsmøte, som finner sted i Trondheim på Clarion Hotel & Congress Trondheim‎ i dagene 22.–25. september 2014. Dagsorden for landsmøtet 2014

–Uforståelig klage til Sjøfartsdirektoratet

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/johnny_071004_149x149.jpg/$file/johnny_071004_149x149.jpg04.07.2014 – –Vi forstår ikke grunnlaget for klagen Henningsen Transport & Guiding har sendt til direktoratet. Havnene på Svalbard er norske havner, sier nestleder Johnny Hansen i Norsk Sjømannsforbund. –Uforståelig klage til Sjøfartsdirektoratet

Fartsområdeutvalgets nye frist er 1. september

03.07.2014 – Næringsminister Monica Mæland valgte i slutten av juni å forlenge Fartsområdeutvalgets frist for å avlevere sine konklusjoner. Fartsområdeutvalgets nye frist er 1. september

Sjøfartsdirektoratet unngår spørsmålene fra LO-ledelsen

02.07.2014 – Sjøfartsdirektoratet unngår å svare på de spørsmålene LO-ledelsen har sendt. Det var LO-sekretær Terje Olav Olsson som i går skrev til direktoratet om «Langøysund» og «Billefjord». Sjøfartsdirektoratet unngår spørsmålene fra LO-ledelsen

Pressemelding:
LO-leder opprørt over «Langøysund»/«Billefjord»-saken

27.06.2014 – LO-leder Gerd Kristiansen er opprørt over den sosiale dumpingen som Sjømannsforbundet har avslørt om bord i fartøyene «Langøysund» og «Billefjord» på Svalbard. Pressemelding: LO-leder opprørt over «Langøysund»/«Billefjord»-saken

Neste 20 >