Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

Skummende hav

Vi inviterer til dagsseminar for tillitsvalgte utenriks

28.11.2016

Det er tidligere blitt avholdt et felles seminar for alle utenriks tillitsvalgte på Gardermoen. Vi ønsker å sikre at flest mulig kan delta på dette seminaret for å få en gjennomgang av protokollen fra tariffoppgjøret med NR samt prosessen ved inngåelse av lokale særavtaler og inviterer derfor til seminar igjen den 19. desember 2016

NÅR REDER GÅR KONKURS - DINE RETTIGHETER

28.11.2016

Arbeidsgivers konkurs er vel det mest krevende man kan komme opp i som tillitsmann. I tillegg til tillitsmannsrollen er man jo rammet på samme måte som resten av de ansatte. Det er viktig at tillitsmannen i en slik situasjon holder tett kontakt med forbundet sentralt. De vil da også få den juridiske support som er nødvendig. Redegjørelsen nedenfor kan forhåpentligvis bidra til å svare på en del spørsmål som kan dukke opp underveis.

The Race - TVU Color Lines egen ungdomskonferanse

18.11.2016

Unge medlemmer i Color Line kan bli kjent med kolleger på tvers av skip og avdelinger, del erfaringer og ha det gøy sammen.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Alle_tre_ny_dnmf.png/$file/Alle_tre_ny_dnmf.png

Felles offshore-konferanse 17. november 2016

02.11.2016

De tre sjømannsorganisasjonene, som er Norsk Sjømannsforbund, Det norske maskinistforbund og Norsk Sjøoffisersforbund, inviterer sine tillitsvalgte i offshore på den tredje felleskonferansen om situasjonen i oljerelatert skipsfart.