Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/20150630-182606-narvik-sissel-kinn-berg-1.jpg/$file/20150630-182606-narvik-sissel-kinn-berg-1.jpg

Sjøfolk følger NRK Sommerbåten – Narvik 30.06.15

03.07.2015

Blir Narvik årets stand for maritim politikk og vafler? Det var et kjempeoppmøte som kanskje til og med var større enn i Bergen for to år siden.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/20150627-182853-sommerapent-harstad.jpg/$file/20150627-182853-sommerapent-harstad.jpg

Sjøfolk følger NRK Sommerbåten – Harstad, 27.06.15

01.07.2015

Ved 18-tiden var vi klar for vaffelsteking sammen med forbundsleder Johnny Hansen. Vi fikk en bra plass sammen med Redningsselskapet, midt ved inngangen til området. Her passerte det folk hele tiden.

Skummende hav

Sjøfolk følger NRK Sommerbåten – Sommarøy i Troms, 26.06.15

01.07.2015

Vi måtte hoppe over resten av havnene i Finnmark og Nord-Troms og tok igjen NRK Sommeråpent på Sommarøy utenfor Tromsø.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/alle_tre_ny_nsof.jpg/$file/alle_tre_ny_nsof.jpg

Høringsuttalelse: Endring av tollforskriftens proviantregler

23.06.2015

– Regelendringene som nå foreslås endret er gjort ene og alene for å tilfredsstille behovet til en enkelt aktør, nemlig det danske rederiet Fjordline. Det er for oss uforståelig og helt uakseptabelt at en utenlandsk reder, som ikke genererer norske sjøarbeidsplasser og ikke følger norske lønnsvilkår, skal være viktigere å tilfredsstille enn norsk nærskipsfart og gjøres på bekostning av norske arbeidsplasser, skriver sjømannsorganisasjonene i en felles høringsuttalelse til Toll- og avgiftsdirektoratet.