Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/stortingshringfacebookblid.jpg/$file/stortingshringfacebookblid.jpg

- Få fakta på bordet

19.05.2015

Adm. direktør, sjøkaptein Hans Sande og direktør Stian Grøthe deltok på vegne av sjømannsorganisasjonene i formiddag på finanskomiteens høring om revidert statsbudsjett. Hovedbudskapet var at politikerne burde utrede handlingsrommet Norge har for å sikre norske lønns- og arbeidsvilkår langs kysten og på norsk kontinentalsokkel.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/alle_tre_ny_nsof_800.jpg/$file/alle_tre_ny_nsof_800.jpg

Felles pressmelding: Etterlyser aktiv maritim politikk samtidig som lastebilsjåfører kan juble

12.05.2015

De tre sjømannsorganisasjonene – Det norske maskinistforbund, Norsk Sjømannsforbund og Norsk Sjøoffisersforbund – er svært skuffet over det innholdsløse reviderte nasjonalbudsjettet som i dag ble fremlagt.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/150508-krigsseilermonument-krans-stahlke_800.jpg/$file/150508-krigsseilermonument-krans-stahlke_800.jpg

Kransnedleggingen på krigsseilermonumentet 8. mai 2015

11.05.2015

Norsk Sjømannsforbund la ned krans på krigsseilermonumentet på Bygdøy under årets veterandag 8. mai.

Skummende hav

Brudd i Nordisk NIS

06.05.2015

Det er brudd i forhandlingene mellom sjømannsorganisasjonene og Rederiforbund om overenskomsten for nordiske borgere på skip registrert i Norsk Internasjonalt Skipsregister.