Søkeresultat for "arbeidskonflikt"

Vedtekter (Publisert November 2022)

Vedtektene er vedtatt på Norsk Sjømannsforbunds 29. ordinære landsmøte i Tromsø, 26.–29. september 2022. Vedtektene består av to deler. Del 1 utgjør hoveddelen. Del 2 regulerer virket til regioner og tillitsvalgtutvalg. Trådde i kraft 29. september 2022.

Meklingsfrist 25.11. kl 24.00 i hovedoppgjøret med Norges Rederiforbund 2022 (Publisert November 2022)

I tilfelle streik i hovedoppgjøret med Norges Rederiforbund tar Norsk Sjømannsforbund tar ut 12 skip innmeldt i Norges Rederiforbund i konflikt lørdag 26. desember 2022 klokken 0600.

Kystrederioppgjøret 2022: Mekling og mulig streik (Publisert November 2022)

Hvis ikke meklingen mellom Norsk Sjømannsforbund (NSF) og Kystrederiene (KR) fører frem, vil NSF ta 7 skip innmeldt i KR ut i streik. Meklingsfristen ved midnatt 11. november.

1930 (Publisert Februar 2021)

Samling og konsolidering - men mørke skyer fra Tyskland

Mekling i hovedoppgjøret NOR 2018 med Norges Rederiforbund (Publisert November 2018)

Norsk Sjømannsforbund tar 6 skip i utenriksfart ut i konflikt torsdag 6. desember 2018 klokken 0600 hvis ikke partene blir enige hos Riksmekler innen meklingsfristen ved midnatt onsdag 5. desember 2018.

Arbeidskonflikt (Publisert August 2012)

Juridisk bistand til medlemmer i arbeidskonflikt har gjennom hele forbundets historie vært et viktig punkt i Norsk Sjømannsforbunds vedtekter.

Nytt medlemstilbud: LOfavør konfliktlån (Publisert Mars 2012)

Her kommer medlemstilbudet fra LOfavør som vi håper du aldri får bruk for. Når arbeidskonflikt som streik ender med å gå over uker, og lønnsutbetalingen stopper, og streikebidragene først kommer om noen uker selv om lommeboka er tom nå. Da kan LOfavør konfliktlån være løsningen.

Hvordan forholde seg til utenriks-meklingen (Publisert Desember 2009)

Her finner du den viktigste informasjonen om hvordan du forholder deg til meklingen i mellomoppgjøret for utenriksoverenskomstene mellom Norsk Sjømannsforbund og Norges Rederiforbund 8. desember, og om hva som skjer dersom meklingen blir brutt og det blir streik.

Regler for varsel om konfliktpermisjon (Publisert Mars 2008)

I etterkant av offisersorganisasjonenes innenriksstreik i 2006 ble det klart at reglene i Hovedavtalen mellom LO-NHO om permittering på grunn av arbeidskonflikt (dvs. streik eller lockout) kunne forståes litt annerledes enn opprinnelig tenkt i forhold til skip og fartøyer som arbeidsplass. Derfor gikk Norsk Sjømannsforbund (NSF) og Rederienes Landsforening (RLF) i NHO sammen om å presisere reglene. Medlemmer som kan bli rammet av permisjon bør merke seg dette om det brygger opp til streik i årets LO/NHO-oppgjør.