Hjem > Aktuelt  > Internasjonalt Internasjonalt

Aktuelt - Internasjonalt

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/symbol_-_transparaent_anker.png/$file/symbol_-_transparaent_anker.png

Pressemelding: Denne uka begår Hurtigruten bevisst lovbrudd

01.07.2019

I fjor brøt Hurtigruten loven da de seilte langs norskekysten med passasjerskip registrert i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS). En betydelig del av besetningen var billig utenlandsk arbeidskraft fra Asia. Sjøfartsdirektoratet fastslo den gang at seilasen var brudd på forbudet om frakt av passasjerer utelukkende mellom norske havner med NIS-skip. Denne uka planlegger Hurtigruten å gjenta lovbruddet med MS Roald Amundsen.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/iswan-logo-300x246.jpg/$file/iswan-logo-300x246.jpg

Tid for sjøfolk til å utpeke sine velferdshelter

05.04.2019

ISWAN (International Seafarers’ Welfare and Assistance Network) inviterer sjøfolk til å foreslå kandidater til årets internasjonale velferdspriser. Du som sjømann kan foreslå kandidater.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Johnny02_2500.jpg/$file/Johnny02_2500.jpg

Color Line fortsatt på norsk NOR-flagg!

20.11.2018

Det er IKKE flertall for å gi Color Line adgang til å registrere Kiel-ferjene i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS)!

Landsmøtet 2018: – Ikke ødelegg arbeidsmarkedet i det nordiske fergemarkedet med grådighet satt i system

26.09.2018

Vedtatt på Sjømannsforbundets landsmøte 26. september 2018: