Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/symbol_-_transparaent_anker.png/$file/symbol_-_transparaent_anker.png

Sjømannsforbundets Kvinnekonferanse 11.9.2019 i Bergen

19.07.2019

Som medlem i Norsk Sjømannsforbund, er du hjertelig velkommen til å delta på Norsk Sjømannsforbunds kvinnekonferanse 2019. Dersom du er interessert i dette arrangementet, ber vi deg sette av onsdag 11. september.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/nsf-nsof.jpg/$file/nsf-nsof.jpg

Felles høringssvar: Nye regler om dykking fra skip

17.07.2019

Norsk Sjømannsforbund og Norsk Sjøoffisersforbunds felles høringssvar på Sjøfartsdirektoratets forslag datert 29. april 2019 til nye regler om dykking fra skip.

Pressemelding: Denne uka begår Hurtigruten bevisst lovbrudd

01.07.2019

I fjor brøt Hurtigruten loven da de seilte langs norskekysten med passasjerskip registrert i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS). En betydelig del av besetningen var billig utenlandsk arbeidskraft fra Asia. Sjøfartsdirektoratet fastslo den gang at seilasen var brudd på forbudet om frakt av passasjerer utelukkende mellom norske havner med NIS-skip. Denne uka planlegger Hurtigruten å gjenta lovbruddet med MS Roald Amundsen.

Norsk Sjømannsforbunds «Fiskerikonferansen 2019» er 2. og 3 september på Scandic Parken, Ålesund

28.06.2019

Stortingsmeldingen «Et kvotesystem for økt verdiskapning – En fremtidsrettet fiskerinæring» som fiskeriministeren la frem forrige uke, vil prege i konferansen.