Hjem > Aktuelt Aktuelle saker

I Maritim Logg 2-2018 om Torbjørn Røe Isaksen

06.03.2018

Vi gjør oppmerksom på at Maritim Loggs oppslag med næringsminister Torbjørn Røe Isaksen (H) er skrevet og trykket før nyheten om Color Line ble kjent.

Med bakgrunn i saken om at Color Line har fått klarsignal for å omregistrere Kiel-ferjene sine til Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIIS), er vi klar over at mange vil reagere på at næringsminister Torbjørn Røe Isaksen blir så positivt framstilt i Maritim Logg 2/2018, som nå er på veg ut i posten.

På det tidspunktet skisserte statsråden en noe annen prosess og fremdriftsplan for Color Line-saken. At statsråden valgte å gå bort fra dette må statsråden ene og alene stå til ansvar for.

Grunnen til det er at trykkingen av bladet var gjort før sjømannsorganisasjonene var i møtet der næringsministeren gjorde kjent sin avgjørelse i saken om omregistrering.

Sjømannsorganisasjonene kom til at kostnaden med å dumpe opplaget og trykke nye blader ville blitt stor, og vi ønsker heller å bruke disse pengene på arbeid for å prøve å forhindre omregistreringen.