Hjem > Aktuelt Aktuelle saker

Skatt på kostpenger etter budsjettforliket

30.11.2017

Budsjettforliket mellom den blå-blå regjeringen, Venstre og KrF gir skatt på kostpengene. Dette kan utgjøre opptil 750 kr mer skatt hver måned.

–Her går Fremskrittspartiet, som selv sier de er parti for både sjøfolk og for skattelettelser, med på et forlik som gir sjøfolk opp til 750 kr mer skatt i måneden, sier en skuffet forbundsleder Johnny Hansen til skatteskjerpelsen, som var skjult som en anonym lite sidehenvisning i budsjettforliksdokumentet.

–Vi hadde håpt at Fremskrittspartiet skulle være en moderator i regjeringen, men det skjer akkurat det vi advarte mot før valget. FrP blir fullstendig overkjørt av Høyre, med Venstre og KrF på slep, i alle saker, konkluderer Hansen etter at saken ble kjent.

Johnny Hansen lover at Sjømannsforbundet vil ta det opp med Fremskrittspartiet ved første mulige anledning, men er redd løpet er kjørt slik budsjettforliket nå ser ut til å ligge.

Forbundsleder Johnny Hansen er skuffet