Eksterne saker

Siste nytt

• Tariff 2020: Løsning for NOR-registrerte fartøy i utenriks fart

26.01.2021 Les mer

• Meklingsfrist 1. februar kl 24.00 i hovedoppgjøret med Norges Rederiforbund 2020

22.01.2021 Les mer

• Elektronisk regionårsmøte og regionale valg i 2021

21.01.2021 Les mer

• Nominasjon til Sjømannsforbundets faggrupper fiskeri 2021

12.01.2021 Les mer

• «Kølafondet» - Årets søknadsfrist er 1. mars 2021

12.01.2021 Les mer

Flere nyheter

Eksterne saker

Røst-ordføreren etterlyser løsninger for å berge lofotfisket

Fiskeri- og sjømatminister Odd Emil Ingebrigtsen skal møte med sjømatorganisasjoner, statsforvaltere og kommuner torsdag for å høre hvordan de nye innreiserestriksjonene vil ramme fiskerinæringen.

Innreise-stopp tvinger frem krisemøte for oppdrettsnæring avhengig av utenlandsk arbeidskraft

Fiskeri- og sjømatminister Odd Emil Ingebrigtsen (H) inviterer sjømatorganisasjonene til møte etter at regjeringen onsdag kveld la frem nye regler for innreise.

Møter sjømatorganisasjonene om nye innreiseregler

Fiskeri- og sjømatminister Odd Emil Ingebrigtsen inviterer sjømatorganisasjonene til møte etter at regjeringen onsdag kveld la frem nye regler for innreise.

Enighet med NSF for NOR-Hovedtariffoppgjøret 2020

I forbindelse med Riksmeklingene med de tre sjømannsorganisasjonene den 3 desember i fjor valgte NR og Norsk Sjømannsforbund å ta en pause i meklingen. Ny dato ble satt til mandag 1. februar 2021 kl. 10.00.

Jeg er sosialdemokrat

Og det av den enkle grunn at jeg for lengst har slutta å tru på enkle løsninger på store utfordringer.

- Myrseth går mot eget partiprogram

- Fiskerne i havfiskeflåten er vanlige folk, men det ser det ikke ut til at stortingsrepresentant Cecilie Myrseth mener, når hun ønsker å omfordele torskekvotene bort fra havfiskeflåten. Utspillet vil føre til redusert verdiskapning i Norge og redusert avlønning for 2000 fiskere og deres familier...

Norges viktigste politikere

Gerhardsen og hans menn gjorde mye bra for Norge, men sto også for et hensynsløst flertallsdiktatur. Et system der etterkrigsmakten ble sementert med metoder man skulle tro at en Rødt-politiker ville finne uakseptable.

Bred beredskapskritikk mot regjeringen

Regjeringen har ikke klart å løse samvirkeproblemene i norsk kriseberedskap, mener Agenda og 13 organisasjoner, som er bekymret for situasjonen.

Brei beredskapskritikk mot regjeringa

Regjeringa har ikkje klart å løyse samvirkeproblema i norsk kriseberedskap, meiner Agenda og 13 organisasjonar, som er bekymra for situasjonen.

Los Gobiernos deben aprovechar la tecnología satelital en la lucha contra el trabajo forzoso en el sector pesquero

Los representantes de la Sección de Pesca de la Federación Internacional de los Trabajadores del Transporte (ITF), que da voz a millones de pescadores de todo el mundo, señalan que un nuevo estudio realizado por investigadores de los Estados Unidos en el que se utilizan datos obtenidos por satéli...

LO Favør HELP Maritim Logg Fiskernes egen portal AOF LabourStart ITF Seafarers