Norske forbrukere har nok en gang rangert SpareBank 1 som en av de mest bærekraftige i kategorien Bank – kun forbigått av Vipps. Det viser 2021-utgaven av varemerkeundersøkelsen Sustainable Brand Index som ble lansert torsdag 18. mars.
Vi er stolte av 2. plassen og gratulerer Vipps og unner nykommeren på listen seieren.
SpareBank1 har flere ganger vært kåret som best av bankene på bærekraft i denne undersøkelsen. I kategorien Bank havner vi i år imidlertid rett bak Vipps, men foran DNB og SBanken.
Sustainable Brand Index utfører Europas største uavhengige merkevareundersøkelse innen bærekraft. Selskapet har som mål å øke kunnskap om bærekraft og se verdien av å være en bærekraftig merkevare.
254 norske merkevarer var i år med i undersøkelsen til Sustainable Brand Index, som også utføres i Sverige, Danmark, Finland, Nederland og Baltikum. Til sammen har over 60 000 respondenter tatt stilling til 1400 merkevarer fra de ulike landene.