Hjem > Aktuelt  > Utenriks Utenriks

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/dommerklubbe.jpg/$file/dommerklubbe.jpg

Anke i Rieber-saken levert

01.10.2019

Mandag 30. september ble anken i Rieber-saken formelt innlevert til Høyesterett av de tre sjømannsorganisasjonene på vegne av medlemmer i GC Rieber.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Johnny01_2500.jpg/$file/Johnny01_2500.jpg

Norsk Sjømannsforbund anker Rieber-dommen til Høyesterett

03.09.2019

Sjøfolkene i GC Rieber tapte med knappest mulig margin i lagmannsretten i saken om ansettelsesforholdet. Forbundsstyret vedtok i dag, 3. september, å anke til Høyesterett.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/symbol_-_transparaent_anker.png/$file/symbol_-_transparaent_anker.png

Pressemelding: Denne uka begår Hurtigruten bevisst lovbrudd

01.07.2019

I fjor brøt Hurtigruten loven da de seilte langs norskekysten med passasjerskip registrert i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS). En betydelig del av besetningen var billig utenlandsk arbeidskraft fra Asia. Sjøfartsdirektoratet fastslo den gang at seilasen var brudd på forbudet om frakt av passasjerer utelukkende mellom norske havner med NIS-skip. Denne uka planlegger Hurtigruten å gjenta lovbruddet med MS Roald Amundsen.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Johnny02_2500.jpg/$file/Johnny02_2500.jpg

Enighet for sjøfolk i offshore og utenriksferjer 2018

06.12.2018

Meklingen mellom Norsk Sjømannsforbund og Norges Rederiforbund har endt i enighet om hovedoppgjøret for offshore-servicefartøy, kabelfartøy og ferjer i utenriksfart (Color Line) innen fristen ved midnatt mellom onsdag 5. og torsdag 6. desember. Rammen for offshore-service ble på 2,8 %. For ferjer i utenriksfart og for kabelfartøy ble det 3 %.