Hjem > Aktuelt Aktuelt

Dette er en samleside over alle type aktueltnyheter.

Skummende hav

Viser at det er et handlingsrom for lønns- og arbeidsvilkår i norske farvann og på norsk sokkel. Nå er det opp til politikerne å vise handlekraft!

17.06.2019

Norsk Sjømannsforbund, Norsk Sjøoffisersforbund og LO har bestilt en utredning fra Nordisk Institutt for Sjørett (Universitetet i Oslo) og Menon om hvilket handlingsrom det er til å stille norske lønns- og arbeidsvilkår i norske farvann for utenlandske skip, og hvilke konsekvenser dette kan få. Mandatet har vært det samme som regjeringen har gitt advokatfirma Wikborg Rein/Oslo Economics.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/HELP2.jpg/$file/HELP2.jpg

HELP Forsikring

03.06.2019

Visste du at du har HELP Forsikring inkludert i medlemskapet ditt? Les videre for mer informasjon om HELP og se morsomme og nyttige videosnutter.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Johnny01_2500.jpg/$file/Johnny01_2500.jpg

Revidert nasjonalbudsjett 2019: Mindre penger til å flytte transport over på sjø

14.05.2019

I revidert nasjonalbudsjett trekker regjeringen penger som skulle finansiert flytting av transport fra vei til sjø, men gir mer til utdanning og til sysselsetting på skip i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS).

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/pa-sjoen-logo.jpg/$file/pa-sjoen-logo.jpg

30 000,- kr til «På Sjøen – Et faglig seminar av og for kvinner»

03.05.2019

Forbundsstyret bevilget 30 000,- kr for å arrangere fagseminaret «På Sjøen – Et faglig seminar av og for kvinner» i Bergen igjen høsten 2019. Seminaret har ikke vært arrangert siden 2013.