Hjem > Aktuelt Aktuelle saker

Ser fram til samarbeid med statsrådene Sivertsen og Nybø

24.01.2020

Norsk Sjømannsforbund gratulerer fiskeri- og sjømatministeren Geir-Inge Sivertsen (H) og næringsminister Iselin Nybø (V) med utnevnelsen, og ser fram til å samarbeide.

I dagens rokeringer av statsråder er det nye personer i to av de statsrådsstolene som har mest med hverdagen for medlemmene i Norsk Sjømannsforbund. Vi synes det er spennende valg, og håper at både fiskeri- og sjømatministeren Geir-Inge Sivertsen og næringsminister Iselin Nybø blir statsråder vi kan ha en like god og tett dialog med som de avtroppende statsrådene.

Vi benytter også anledningen til å takke avtroppende fiskeri- og sjømatministeren Harald Tom Nesvik (FrP) og næringsminister Torbjørn Røe Isaksen (H) for både nært samarbeid og god dialog gjennom deres tid i Nærings- og fiskeridepartementet.

Nye statsråder i Nærings- og fiskeridepartementet: Fiskeri- og sjømatministeren Geir-Inge Sivertsen (H) og næringsminister Iselin Nybø (V). (Foto: regjeringen.no)