Hjem > Aktuelt  > Utenriks Utenriks

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/Johnny02_2500.jpg/$file/Johnny02_2500.jpg

Enighet for sjøfolk i offshore og utenriksferjer 2018

06.12.2018

Meklingen mellom Norsk Sjømannsforbund og Norges Rederiforbund har endt i enighet om hovedoppgjøret for offshore-servicefartøy, kabelfartøy og ferjer i utenriksfart (Color Line) innen fristen ved midnatt mellom onsdag 5. og torsdag 6. desember. Rammen for offshore-service ble på 2,8 %. For ferjer i utenriksfart og for kabelfartøy ble det 3 %.

Skummende hav

Mekling i hovedoppgjøret NOR 2018 med Norges Rederiforbund

30.11.2018

Norsk Sjømannsforbund tar 6 skip i utenriksfart ut i konflikt torsdag 6. desember 2018 klokken 0600 hvis ikke partene blir enige hos Riksmekler innen meklingsfristen ved midnatt onsdag 5. desember 2018.

Skummende hav

Streikebidrag ved eventuell streik i hovedoppgjøret NOR 2018

30.11.2018

Forbundsstyret fastsetter streikebidraget til våre medlemmer, ved utenriksforhandlingene 2018 til 1000 kr per arbeidsdag i streik i henhold til skiftplan, samt 1000 kr for hver tapt opparbeidet fridag.

/kunder/NSF/mm_no.nsf/lupgraphics/trio_lo_nsf_nsof_149x149.jpg/$file/trio_lo_nsf_nsof_149x149.jpg

Pressemelding: Den viktigste utredningen for norske sjøfolk etter årtusenskiftet

27.11.2018

Norsk Sjømannsforbund, Norsk Sjøoffisersforbund og LO går sammen om å engasjere en rekke akademikere ved Nordisk Institutt for sjørett (ved UiO) og Menon til å foreta en utredning av muligheten til å stille krav om norske lønns og arbeidsvilkår i norske farvann og på sokkelen.