Geir Hjelkerud, som har ansvar for de ordninger SpareBank1 Skadeforsikring har for LO og LOfavør, forteller i en e-post til forbundene at de hittil stort sett har klart å ringe opp samme dag til alle som har valgt «ring tilbake»-funksjonen på 02300. Det er likevel mange tilfeller der de ikke har rukket å ta kontakt før på ettermiddagen eller kvelden. Dersom den skaderammede skal melde om stopp i vanntilførselen er derfor viktig at vedkommende ikke venter med å kontakte rørlegger, slik at årsaken blir klarlagt uten å vente på tilbakeringing fra SpareBank1.
SpareBank1 frykter at det bli oppdaget ytterligere mange nye skader når frosne rør tiner og vannet begynner å renne når kulden begynner å slippe taket. Derfor advarer han om at det fortsatt kan bli stort trykk på 02300. SpareBank1 har nå fokus på mottak og registrering av skadene og iverksetting av tiltak, men de vil i lang tid framover få mye arbeid med oppfølging og saksbehandling, noe som også kan gi lengre saksbehandlingstid enn normalt i tiden framover, også etter at kuldebølgen i Sør-Norge har gitt seg.