Søkeresultat for "internasjonalt"

Mellomoppgjøret Nordisk NIS 2024 i havn (Publisert Januar 2024)

Norsk Sjømannsforbund og Norges Rederiforbund kom fredag 5. januar til enighet i årets mellomoppgjør for nordiske borgere på skip i Norsk Internasjonalt Skipsregister. (Nordisk NIS-avtalen)

Høringssvar fra NSF og NSOF: Medlemskap i folketrygden for hotell og restaurant i NIS (Publisert September 2023)

Felles høringssvar fra Norsk Sjømannsforbund og Norsk Sjøoffisersforbund om endinger i regelverket om medlemskap i folketrygden mv for personer ansatt i hotell- og restaurantvirksomhet om bord turistskip registrert i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS).

Maritimt Handlingsprogram (Publisert Februar 2023)

Denne delen omhandler emner som gjelder både utenriks og innenriks skipsfart og nasjonal og internasjonal tariffpolitikk for skipsfart.

Enighet i Nordisk NIS-oppgjøret 2022 (Publisert Januar 2023)

Partene ble tirsdag kveld enige i mellomoppgjøret for nordiske borgere på skip i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS). Det ble et generelt tillegg på 5,0 % med virkning fra 1. januar 2023.

Landsmøtet 2022 - Dagsorden og foreløpig kjøreplan (Publisert September 2022)

Dagsorden for landsmøtet 26.-29. september 2022 i Tromsø, og foreløpig kjøreplan for møtet

Høring - Forslag til lov om norske lønns- og arbeidsvilkår på skip i norske farvann og på norsk sokkel (Publisert September 2022)

Norsk Sjømannsforbund stiller seg bak LOs uttalelse i høringen om regjeringens forslag til lov om norske lønns- og arbeidsvilkår på skip i norske farvann og på norsk sokkel.

Kurs og opplæring (Publisert August 2022)

Vi tilbyr både vanlige medlemmer og tillitsvalgte opplæring i hvordan man bruker fagforeningen og tillitsvalgtapparatet på best mulig måte.

Norsk Folkehjelp (Publisert Januar 2022)

Norsk Folkehjelp er fagbevegelsens humanitære solidaritetsorganisasjon.

1980 (Publisert Februar 2021)

Utflaggingen løper løpsk - NIS blir innført.

Høringssvar - Forslag om endringer i forskrift om fartsområde for passasjerskip registrert i norsk internasjonalt skipsregister (NIS) (Publisert Oktober 2020)

LO har på vegne av blant andre Norsk Sjømannsforbund og Norsk Sjøoffisersforbund sendt inn felles høringssvar på forslag om endringer i forskrift om fartsområde for passasjerskip registrert i norsk internasjonalt skipsregister (NIS).

LO, NSF og NSOF: Cruise-oppryddingsmøte for NIS med Nybø nå (Publisert Oktober 2020)

LO, Norsk Sjømannsforbund og Norsk Sjøoffisersforbund ber om hastemøte med næringsminister Nybø for å få ryddet opp i utglidningen i bruk av Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS) i cruise på Norskekysten.

Anmeldelse av Hurtigruten til Møre og Romsdal politidistrikt september 2020 (Publisert September 2020)

Vedlagt anmeldelsen av Hurtigruten til Møre og Romsdal politidistrikt september 2020 for brudd på lov om Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS)

Om Norsk Sjømannsforbund (Publisert August 2020)

Finn ut mer om hva vi gjør og hvordan du kan ta kontakt med oss.

– Et lønns- og arbeidsvilkårsutvalg for uthaling av tid (Publisert August 2020)

– Eneste grunnen til at regjeringen nok en gang vil utrede norske lønns- og arbeidsvilkår på fartøy som trafikkerer våre egne farvann, må være at de ikke har likt tidligere konklusjoner, sier forbundsleder Johnny Hansen i Norsk Sjømannsforbund.

NSF, NSOF og Dnmf jobber for deg og dine rettigheter! (Publisert Mars 2020)

Regjeringen har nå overfor befolkningen innført de mest inngripende tiltak og pålegg som er gjort i fredstid.

Sjømannsforbundet har sendt innspill til regjeringens kommende maritime melding (Publisert Januar 2020)

Norsk Sjømannsforbund har laget et omfattende notat og sendt inn som svar på regjeringens invitasjon til å komme med innspill til Solberg-regjeringens maritime stortingsmelding, som det starter arbeid med nå.

Hurtigruten fortsetter med NIS på kysten (Publisert Januar 2020)

Hurtigruten har varslet Nærings- og fiskeridepartementet at det ikke blir aktuelt å søke om fritak fra fartsområdebegrensningen for passasjerskip i NIS for 2020 sesongen, men forsetter med NIS på kysten for sine Explorer-skip.

Pressemelding: «Polske fiskere ulovlig diskriminert på bakgrunn av etnisitet» (Publisert Desember 2019)

12. november 2019 behandlet Diskrimineringsnemda to saker vedrørende polske fiskere som er blitt utsatt for ulovlig diskriminering i selskapet «Ocean Venture AS».

Møt fiskeriministeren – Sjømannsforbundets fiskerikonferanse 2.–3. sept., Ålesund (Publisert August 2019)

Vi får fiskeriminister Harald Tom Nesvik over en time for oss selv, med god tid til spørsmål, i tillegg til en mengde andre spennende poster på programmet, som f.eks. Dagbladets Krabbekrig-journalister. Åpent for medlemmer i Norsk Sjømannsforbund. Meld deg på!

Pressemelding: Denne uka begår Hurtigruten bevisst lovbrudd (Publisert Juli 2019)

I fjor brøt Hurtigruten loven da de seilte langs norskekysten med passasjerskip registrert i Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS). En betydelig del av besetningen var billig utenlandsk arbeidskraft fra Asia. Sjøfartsdirektoratet fastslo den gang at seilasen var brudd på forbudet om frakt av passasjerer utelukkende mellom norske havner med NIS-skip. Denne uka planlegger Hurtigruten å gjenta lovbruddet med MS Roald Amundsen.