Søkeresultat for "fiskeri"

Kommentar: – Fisken tilbake til kysten og folket? (Publisert Januar 2024)

av Kevin Andre Skåre Velle, tillitsvalgt Norsk Sjømannsforbund (Atlantic Viking) -Stolt yrkesfisker på den havgående flåte

Pressemelding: – Historieløs omfordeling - uakseptabelt at våre medlemmer skal ta regningen! (Publisert Januar 2024)

– En kan med rette spørre seg for hvem regjeringen mener de skaper forutsigbarhet og en rettferdig fordeling for, det er i hvert fall ikke for våre medlemmer, sier Ann Jorunn Olsen, leder for Fiskeriavdelingen i Norsk Sjømannsforbund.

Høringssvar til transportvirksomhetenes svar på oppdrag i Nasjonal Transportplan 2025–2036 (Publisert Juli 2023)

Norsk Sjømannsforbundet har valgt å levere et eget høringssvar til transportvirksomhetenes svar på oppdrag i Nasjonal Transportplan 2025–2036

Handlingsprogram (Publisert Februar 2023)

Norsk Sjømannsforbunds fagligpolitiske handlingsprogram er vedtatt på Norsk Sjømannsforbunds 29. ordinære landsmøte i Tromsø, 26.–29. september 2022.

Fiskeripolitisk Handlingsprogram (Publisert Februar 2023)

Denne delen omhandler emner som gjelder fiskeri- og tariffpolitikk for havfiskeflåten.

Kontingent (Publisert Januar 2023)

Kontingentsatsene vedtas av landsmøtene i Norsk Sjømannsforbund for hele landsmøteperioden fremover, normalt med justering halvveis i landsmøteperioden.

Hva er kontingentsatsen i Norsk Sjømannsforbund? (Publisert Januar 2023)

Kontingentsatsen i Norsk Sjømannsforbund er avhengig av hvilket fartsområde du omfattes av.

Hva er kontingentsatsen når jeg er lærling? (Publisert Januar 2023)

Kontingentsatsen avhenger av hvilket fartsområde du er omfattet av.

Uttalelse Landsmøtet 2022: Stående applaus til regjeringen og statsråd Skjæran (Publisert Oktober 2022)

Etter en årelang kamp, med Norsk Sjømannsforbund og LO i fremste rekke, foreligger det nå et lovforslag fra den norske regjeringen, som skal stille krav til norske lønns- og arbeidsvilkår for maritim aktivitet i norske farvann, samt i norsk økonomisk sone (norsk sokkel).

Forbundsstyre, landsstyre og kontrollkomiteen 2022-2026 (Publisert September 2022)

Forbundsstyre, landsstyre og kontrollkomiteen for 2022-2026, valgt 29. september, på siste dag av landsmøtet 2022 i Tromsø.

Landsmøtet 2022 - Dagsorden og foreløpig kjøreplan (Publisert September 2022)

Dagsorden for landsmøtet 26.-29. september 2022 i Tromsø, og foreløpig kjøreplan for møtet

Høring - Forslag til lov om norske lønns- og arbeidsvilkår på skip i norske farvann og på norsk sokkel (Publisert September 2022)

Norsk Sjømannsforbund stiller seg bak LOs uttalelse i høringen om regjeringens forslag til lov om norske lønns- og arbeidsvilkår på skip i norske farvann og på norsk sokkel.

Norske lønns- og arbeidsvilkår på kyst og sokkel! (Publisert Mai 2022)

En årelang kamp med Sjømannsforbundet i førersetet har endelig munnet ut i et konkret lovforslag fra en norsk regjering. Nå sendes forslaget som vil sikre sjøfolkene et lovmessig vern likt det arbeidstakere på land har ut på høring.

Felles kamp mot ulovlig sjømannskarantene (Publisert Februar 2022)

De tre sjømannsorganisasjonene har i en felles henvendelse gått hardt ut mot mange rederiers ulovlige karantenepraksis under pandemien.

Behov for avklaring av framdrift for norske lønns- og arbeidsvilkår (Publisert Oktober 2021)

Vi går i dialog med fiskeri- og havminister Bjørnar Skjæran (Ap) om framdriften for lov om norske lønns- og arbeidsvilkår på kysten og sokkelen.

Vedtektsendringer og handlingsprogram 2022 – invitasjon til innspill (Publisert September 2021)

Alle medlemmer, tillitsvalgtutvalg og regioner blir bedt om å komme med innspill og forslag til endringer av vedtektene og handlingsprogrammene innen 15. november 2021.

Samlet maritim næring: –Arbeidsmiljøloven blir feil til sjøs! (Publisert Mars 2021)

En samlet maritim næring ber Stortinget ikke innføre arbeidsmiljølov for utvalgte arbeidsoppgaver for sjøfolkene på servicefartøy i havbruk.

Nominasjon til Sjømannsforbundets faggrupper fiskeri 2021 (Publisert Januar 2021)

Har du lyst til å være med å forme Norsk Sjømannsforbunds arbeide innen fiskeri? Eller kjenner du noen som har dette engasjementet og burde representere våre fiskerimedlemmer innenfor hvitfisk eller pelagisk?

Justering av kontingent 2021 (Publisert Desember 2020)

Landsmøtet i 2018 vedtok å øke kontingenten fra 1. januar 2021 for å følge kostnadsutviklingen i samfunnet. Økningen gjelder for alle medlemmer med fast kontingentsats.

Enighet i tariffoppgjøret for fiskeri 2020 (Publisert November 2020)

Norsk Sjømannsforbund har i fellesskap med de to andre sjømannsorganisasjonene enighet med arbeidsgiverorganisasjonen Fiskebåt om en revidert tariffavtale for fiskeri.